Το πρόγραμμά μας

Το πρόγραμμά μας

  • Ημερήσια Ρουτίνα: Πρόκειται για την ρουτίνα του παιδιού και ονομάστηκε έτσι δεδομένου ότι αποτελεί μια δράση η οποία διεξάγεται κάθε μέρα στην τάξη. Πιο συγκεκριμένα, καθημερινά τα παιδιά έχουν την ευκαιρία και τον χρόνο για να συζητήσουν με την παιδαγωγό μας για τα θέματα εκείνα που τα απασχολούν, ενώ πολύ συχνά μοιράζονται και τα νέα της προηγούμενης ημέρας με τους συμμαθητές τους! Επιπλέον, συζητάμε και για το θέμα το οποίο εξετάζουμε ως μαθησιακό project ή πρόκειται να μας απασχολήσει τις επόμενες ημέρες, προκειμένου να ανιχνεύσουμε τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις των παιδιών αλλά και για να μας γνωστοποιήσουν εκείνα τα ζητήματα για τα οποία ενδιαφέρονται και θα ήθελαν να ανακαλύψουμε και να αναλύσουμε όλοι μαζί στην “παρεούλα” και στην τάξη μας. Αυτό είναι σημαντικό, γιατί μόνο έτσι θα καταφέρουμε να προσαρμόσουμε το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα στις ανάγκες της ομάδας μας! Επίσης, καθημερινά βρίσκουμε τη σωστή ημερομηνία με την βοήθεια καρτελών, τις τοποθετούμε στο ημερολόγιό μας ενώ δεν αμελούμε να σχολιάσουμε και τις εκάστοτε καιρικές συνθήκες! Όπως γίνεται φανερό, τα οφέλη αυτής της διαδικασίας για το παιδί , λόγω του καθημερινού της χαρακτήρα, είναι απαράμιλλα αφού το παιδί μαθαίνει έτσι να εκφράζεται, να διηγείται, να εξωτερικεύει τις σκέψεις του, να μην ντρέπεται να μιλήσει μπροστά σε κοινό, ενώ μαθαίνει να ακούει τους άλλους και παράλληλα να περιμένει τη σειρά του!
  • Μουσικοκινητική Αγωγή: Είναι γνωστό πως όταν η μουσική συνδυάζεται με την κίνηση τα αποτελέσματα, για τα παιδιά ειδικά, είναι θεαματικά. Κι αυτό είναι κάτι που εμείς το ξέρουμε πολύ καλά για αυτό και προσπαθούμε μέσα από μουσικοκινητικά παιχνίδια και μουσικοκινητικές δραστηριότητες, στις οποίες συμμετέχουν όλα τα παιδιά, κάθε ηλικίας, αφενός να εξετάσουμε το επίπεδο στο οποίο βρίσκονται ήδη τα παιδιά και μετέπειτα να τα καταστήσουμε ικανά να κατακτήσουν μουσικές έννοιες, όπως είναι ο ρυθμός, το ηχόχρωμα, η ένταση και το tempo. Έτσι καλλιεργούμε την ακουστικότητά του κάθε παιδιού μετατρέποντάς το σε ενεργό και έμπειρο αποδέκτη ηχητικών μηνυμάτων, που είναι σε θέση να αναγνωρίζει επακριβώς αυτό που ακούει και να το διακρίνει από άλλους ήχους. Σίγουρα όμως, επειδή η μουσικοκινητική αγωγή δεν επικεντρώνεται μόνο στο κομμάτι της μουσικής, σημαντικό ρόλο στην διδασκαλία της έχει οπωσδήποτε και η κίνηση. Στις μουσικοκινητικές δραστηριότητες το παιδί πολλές φορές καλείται με κινήσεις, ίσως και χορευτικές θα έλεγε κανείς, ή με τη σωματική του στάση, να αποδώσει με το σώμα του αυτό που ακούει και να κινηθεί. Βέβαια, να σημειωθεί ότι αυτός είναι και ένας από τους λόγους που οι δραστηριότητες αυτού του είδους, είναι πολύ αγαπητές από τα παιδιά και άκρως διασκεδαστικές για εκείνα, μιας και δεν είναι λίγες οι φορές που οι κινήσεις τους φαίνονται αστείες με αποτέλεσμα να τους προκαλούν γέλιο! Επιπλέον, επειδή συνήθως η επιτυχία στα μουσικοκινητικά παιχνίδια βασίζεται και στην καλή συνεργασία μιας ομάδας, δεδομένου ότι τα παιδιά συχνά καλούνται να λειτουργήσουν συλλογικά, έτσι ώστε να αποτελέσουν μια χορωδία, γι΄ αυτό το λόγο λοιπόν, τα παιδιά εξασκούνται και στο να μάθουν να εναρμονίζονται με αυτό που ακούνε από τα υπόλοιπα παιδιά! Φυσικά μέσα από τις δράσεις αυτές τα παιδιά δεν παύουν να συλλέγουν και αρκετές στοιχειώδεις πληροφορίες για τα μουσικά όργανα, όπως για την χρήση τους, για το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένα, ενώ μαθαίνουν και για τα μέρη από τα οποία μπορεί αυτά να αποτελούνται.
  • Θεατρικό Παιχνίδι: Το θεατρικό παιχνίδι αδιαμφισβήτητα κατέχει, αν όχι την πιο σημαντική, σίγουρα μια από τις σημαντικές θέσεις στην κλίμακα με τις πιο αγαπημένες ενασχολήσεις ενός παιδιού. Κατά το θεατρικό παιχνίδι τα παιδιά πολλές φορές καλούνται είτε να δραματοποιήσουν μια ήδη υπάρχουσα ιστορία και να υποδυθούν ρόλους, είτε να αυτοσχεδιάσουν και να δημιουργήσουν δικούς τους αυθόρμητους και αυτοτελείς διαλόγους. Ακόμη είναι σύνηθες, κατά την διάρκεια του θεατρικού παιχνιδιού, τα παιδιά να προσπαθούν να μιμηθούν κάποιο γνωστό άτομο/χαρακτήρα ή να δοκιμάζουν να αναπαραστήσουν πως βρίσκονται σε μια συγκεκριμένη γνώριμη κατάσταση που τους έχει ζητηθεί. Γι΄ αυτό κι εμείς, στην προσπάθειά μας να αφουγκραστούμε τις επιθυμίες των παιδιών σας, του έχουμε δώσει την θέση που του αρμόζει, εντάσσοντάς το στην καθημερινότητά μας θέλοντας να προάγουμε την γενικότερη συμμετοχή των παιδιών σε θεατρικές δράσεις. Αυτό συμβαίνει συνήθως, είτε στα πλαίσια του ημερήσιου προγράμματός μας, είτε με αφορμή κάποια σχολική εκδήλωση που μπορεί να οργανώνει το σχολείο μας! Βέβαια, από το θεατρικό παιχνίδι δεν είναι δυνατόν να απουσιάζει το κουκλοθέατρο, αφού πρόκειται για μια από τις πιο αγαπητές δραστηριότητες των παιδιών. Σίγουρα αρέσει πάρα πολύ στα παιδιά να παρακολουθούν κουκλοθέατρο αλλά εξίσου τους αρέσει να παίζουν και τα ίδια με γαντόκουκλες, δακτυλόκουκλες, κούκλες κουκλοθεάτρου κ.α. και να έρχονται σε επαφή με αυτές, να τις επεξεργάζονται, να εφευρίσκουν σκετς με εκείνες και να αλλάζουν τη φωνή τους αφού μέσω της κούκλας και γενικότερα μέσα από τα παιχνίδια ρόλων και το συμβολικό παιχνίδι, καταφέρνουν να μπουν σε μια θέση διαφορετική από την δική τους. Δίνοντας και σε εμάς την ευκαιρία να βάλουμε τα πρώτα γερά θεμέλια για την καλλιέργεια της συναισθηματικής τους νοημοσύνης αλλά και της λεπτής τους κινητικότητας!
  • Αφήγηση Παραμυθιού: Από έναν εκπαιδευτικό χώρο που στοχεύει στην ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών του, είναι αδύνατον να λείπει η αφήγηση παραμυθιών, ιστοριών, μύθων και τις λαϊκών αφηγήσεων. Γνωρίζοντας πως τα παιδιά απολαμβάνουν ιδιαίτερα το να τους διαβάζουμε ιστορίες, αφού έτσι έχουν την ευκαιρία να ταξιδεύουν νοητά και να μεταπηδούν σε κόσμους αλλοτινούς, έχουμε εντάξει το παραμύθι στο εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα, με τρόπο τέτοιο που έχει καταλήξει να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας μας. Βέβαια αξίζει να αναφερθεί πως πολύ συχνά και τα ίδια τα παιδιά μεταμορφώνονται σε “μικρούς παραμυθάδες”, που είτε μέσα από εικόνες προσπαθούν να δημιουργήσουν μια δική τους ιστορία, είτε δοκιμάζουν να αλλάξουν το τέλος μιας γνωστής σε εκείνα ιστορίας και να μας δώσουν μια νέα δική τους εκδοχή, είτε να αναδιηγηθούν μια ιστορία που μπορεί να άκουσαν. Τέτοιου είδους δράσεις, όπως προκύπτει, όχι μόνο καλλιεργούν και αναδεικνύουν την φαντασία των παιδιών, αλλά συμβάλλουν στην αξιολόγησή μας, παρουσιάζοντάς το αναδυόμενο ταμπεραμέντο και την ευχέρεια που μπορεί να έχει κάποιο παιδί στο να πλάθει ιστορίες. Επιπλέον, η αφήγηση παραμυθιού οπωσδήποτε συμβάλλει στην ανάπτυξη του λόγου του παιδιού, στην εξέλιξη της άρθρωσής του και στον εμπλουτισμό του λεξιλογίου του, αφού έτσι μαθαίνει να ξωτερικεύει τόσο τις σκέψεις όσο και τα συναισθήματά του!
  • Ζωγραφική: Χωρίς αμφιβολία η ζωγραφική αποτελεί μια πολύ ευχάριστη ασχολία για κάθε παιδί, οποιασδήποτε ηλικίας. Ωστόσο, πολλές φορές μετατρέπεται σε μια διαδικασία εκτόνωσης και απόλυτης έκφρασης της προσωπικότητάς του, της ψυχοσύνθεσής του αλλά και της συναισθηματικής κατάστασης, στην οποία βρίσκεται το παιδί την δεδομένη στιγμή ή γενικότερα εκείνο το χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα πολύ συχνά να αποτυπώνει στο χαρτί όλα εκείνα που σκέφτεται, τα ερωτήματα που το βασανίζουν, αλλά ταυτόχρονα να καταλήγει να μας φανερώνει και όλα εκείνα που θα ήθελε να μας πει και δεν είχε βρει τον τρόπο. Με βάση όλα τα παραπάνω, είναι ολοφάνερο πως ο ρόλος της ζωγραφικής είναι καταλυτικός, όσον αφορά την έκφραση του παιδιού, για αυτό κι εμείς φροντίζουμε να αφιερώνουμε αρκετό χρόνο στην ενασχόληση των παιδιών με αυτή. Έτσι τα παιδιά, σχεδόν καθημερινά, έχουν την ευκαιρία, είτε να σχεδιάσουν με τα μολύβια τους, είτε να γεμίσουν με τα χρώματα της επιλογής τους όμορφα σχέδια χρησιμοποιώντας μαρκαδόρους, ξυλομπογιές , κηρομπογιές, λαδοπαστέλ, τέμπερες, νερομπογιές, δακτυλομπογιές, είτε να κάνουν τυπώματα κ.α.. Γενικότερα στη ζωγραφική, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με υλικά που ίσως να μην γνώριζαν πρωτύτερα, να παίξουν και να δοκιμάσουν διάφορες τεχνοτροπίες, αλλά και να εφαρμόσουν καινούριες τεχνικές. Οι δραστηριότητες αυτές έχουν ανακαλυπτικό χαρακτήρα για τα παιδιά (μάθηση μέσω ανακάλυψης) και γι’ αυτό τους προκαλεί πολύ συχνά αισθήματα υπερηφάνειας τη στιγμή που ολοκληρώνουν τα έργα τους.
  • Χειροτεχνίες/Κατασκευές: Μια από τι πιο αγαπημένες ενασχολήσεις των παιδιών είναι και οι χειροτεχνίες, μιας και κατά την διάρκεια αυτών τα παιδιά έχουν την δυνατότητα να φτιάξουν με τα χεράκια τους παιχνίδια, κολλάζ, γλυπτά, κάρτες και οτιδήποτε άλλο μπορεί να βάλει ο νους σας και ο λόγος που τα χαροποιεί ιδιαίτερα μια τέτοια δραστηριότητα, είναι το γεγονός πως τους προκαλεί το αίσθημα ότι μπορούν μόνα τους να τα καταφέρουν και να φτιάξουν κάτι χρήσιμο, όμορφο ή αστείο και γενικότερα ότι είναι ικανά να δημιουργούν! Πιο συγκεκριμένα, στις δραστηριότητες των κατασκευών, τα παιδιά μπορούν να κόψουν, να κολλήσουν, να ζυμώσουν και να πλάσουν ενώ πολύ συχνά έρχονται σε επαφή με ανακυκλώσιμα υλικά, στα οποία προσπαθούν να δώσουν εκ νέου ζωή και μια καινούρια χρησιμότητα! Έτσι διαπιστώνουν πόσο εύκολα και με πολύ φθηνά και απλά υλικά, που μπορεί ο καθένας από εμάς να έχει στο σπίτι του, μπορούν να φτιάξουν κάτι σπουδαίο! Θα έλεγε κάποιος όμως πως το κυριότερο είναι πως μέσα από τις κατασκευές το παιδί φτάνει να βιώνει την απόλυτη “κάθαρση” δεδομένου ότι δημιουργεί μοναδικά έργα, εμπνευσμένα από το “είναι” του, που στοχεύουν στο να προβάλλουν την προσωπικότητά του στη μικροκοινωνία του, δηλαδή στους συμμαθητές του.
  • Αγγλικά/Πληροφορική: Λαμβάνοντας υπ΄ όψιν την ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας κρίθηκε αδήριτη η ανάγκη να εισάγουμε στο πρόγραμμά μας προαιρετικά τα μαθήματα των Αγγλικών και της Πληροφορικής. Σε κάθε μάθημα πληροφορικής τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές κι έχουν την δυνατότητα όχι μόνο να γνωρίσουν τα μέρη από τα οποία αποτελείται αλλά και να εξερευνήσουν τις δυνατότητες και τις λειτουργίες του! Ειδικότερα, τα παιδιά μαθαίνουν να χειρίζονται έναν Η/Υ μέσα από ειδικά διαμορφωμένα εκπαιδευτικά παιχνίδια και εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Στην συνέχεια, σε ειδικά διαμορφωμένα τετράδια ασκήσεων, επαληθεύουν τις γνώσεις που αποκόμισαν από το μάθημα κάνοντας τις ασκήσεις που αντιστοιχούν! Με παρόμοιο τρόπο διεξάγεται και το μάθημα των Αγγλικών. Τα παιδιά πρώτα μαθαίνουν με την νηπιαγωγό λεξούλες στα αγγλικά , έπειτα τα ενισχύουμε αφού μαθαίνουν παίζοντας σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα στον υπολογιστή, το οποίο είναι κατάλληλα διαμορφωμένο και απευθύνεται αποκλειστικά σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, και στο τέλος εξασκούνται με ειδικές ασκησούλες, τις οποίες καλούνται να λύσουν στο τετράδιο εργασιών τους! Σίγουρα πρόκειται για τις πιο ευχάριστες ώρες μέσα στην εβδομάδα, μιας και τα παιδιά λατρεύουν τόσο να εξερευνούν τον υπολογιστή όσο και το να μιλούν σε μια διαφορετική γλώσσα που δεν γνωρίζανε πρωτύτερα!
  • Αθλητισμός: Πρόκειται για μαθήματα κολύμβησης, μπάσκετ, ποδοσφαίρου, στίβου, ιππασίας, ξιφασκίας κ.α. τα οποία είναι προαιρετικά. Πιο συγκεκριμένα, το παιδί, εάν επιθυμείτε να συμμετέχει, έχει την ευκαιρία να γνωρίσει και να εκπαιδευτεί σε μερικά ολυμπιακά αθλήματα με την βοήθεια πάντα των ειδικά καταρτισμένων προπονητών/εκπαιδευτών με τους οποίους συνεργαζόμαστε!
  • Ελεύθερο Παιχνίδι: Πρόκειται για την ώρα που τα παιδιά έχουν την δυνατότητα να παίξουν ελεύθερα στις γωνιές της τάξης! Έτσι το παιδί είναι εκείνο αυτό που θα διαλέξει τα παιχνίδια που το ενδιαφέρουν και με τα οποία επιθυμεί να ασχοληθεί. Το κομμάτι αυτό κρίνεται απαραίτητο να υπάρχει τόσο για την ανάπτυξη του παιδιού όσο και για την παρατήρηση από τον εκπαιδευτικό, αφού κατά την διάρκεια αυτής της ενασχόλησής είναι εφικτό να αφουγκραστεί και να δει φανερά ποιες είναι οι κλίσεις τις οποίες μπορεί να έχει το κάθε παιδί, έτσι ώστε να τις αναδείξει αλλά και να τις εξελίξει μετέπειτα! Φυσικά, οπωσδήποτε η ώρα αυτή είναι πολλή σημαντική και για την κοινωνικοποίηση του παιδιού, αφού είναι και η ώρα κατά την οποία κατά κύριο λόγο τα παιδιά δημιουργούν τις περισσότερες φιλίες τους!

 

Επιπλέον

Προαιρετικά:
Σε συνδυασμό με το μάθημα που θα έχει προηγηθεί πηγαίνουμε εκπαιδευτικές εκδρομές προκειμένου να ζήσουμε με τις αισθήσεις μας αυτά που γνωρίσαμε στην τάξη.
Φιλοξενούνται στο χώρο μας διαδραστικές, συμμετοχικές θεατρικές παραστάσεις, θέατρο με πειράματα φυσικής, διδακτικό θεματικό εποχιακό θέατρο κλπ Μα σε συνάφεια με τα μαθήματα μας πηγαίνουμε κι εμείς σε μεγάλες Παιδικές Σκηνές
Παρέχεται η δυνατότητα συμμετοχής σε μαθήματα κολύμβησης, σε θερμαινόμενη βρεφική πισίνα.
Τα παιδιά  μπορούν να συμμετέχουν σε μαθήματα μπάσκετ, ποδοσφαίρου και tae kwon do καθώς προσέρχεται στο χώρο εξειδικευμένος προπονητής.
Τα παιδιά  μπορούν να πάρουν –αντίστοιχα- μαθήματα μπαλέτου, παραδοσιακών χορών, ρυθμικής και ενόργανης (τραμπολίνο, δοκός, ρόδα, κατακόρυφος κλπ).
Τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στις προπονήσεις του στίβου, καθώς προσέρχεται στο χώρο εξειδικευμένος προπονητής προκειμένου να τα μυήσει στα βασικά ολυμπιακά αθλήματα (σφαίρα, ακόντιο, άλμα εις ύψος, άλμα εις μήκος, εμπόδια κλπ)
Προπόνηση tennis, volley και ξιφασκίας από εξειδικευμένους παιδαγωγούς-γυμναστές.

Υποστήριξη και μόνιμη συνεργασία με τακτικές επισκέψεις από:

  • Παιδίατρο
  • Παιδοδοντίατρο
  • Παιδοψυχολόγο
  • Λογοθεραπεύτρια
  • Κινησιοθεραπεύτρια / Φυσικοθεραπεύτρια
  • Αναπτυξιολόγο